fredag 5. februar 2010

Dopingkontroll

Det har blitt annonsert svært aggresivt antidoping-arbeide under OL. Jeg hadde ikke vært i OL-landsbyen i 24 før jeg ble hentet inn til uanmeldt kontroll.

Rett etter middag banket det på døra i huset jeg bor i. På utsiden sto noen turkiskledde damer fra antidoping. Heldigvis tok det ikke lange tiden før jeg kunne prestere de trengte dråpene. Likevel tok hele prosedyren en del tid, kontrollen var nemlig veldig omstendelig. Har ikke tall på hvor mange som sjekket at navn var stavet riktig og prøvenummer kopiert, før testen ble godkjent og jeg kunne vende tilbake til stua.

Ikke at jeg klager. Antidoping-arbeidet er allerede igang, og de var godt forberedt og alle rutiner drillet inn. Nå håper jeg bare at jeg slipper de beryktede nattkontrollene. Setter pris på å sove gjennom natta ;-)

4 kommentarer:

  1. Fantastisk morsomt å lese bloggen din, Astrid! Du skriver så billedrikt at man nesten kan danne seg et inntrykk av hvordan atmosfæren er der borte!

    Er spent på hvordan skidressene deres ser ut, om farger og mønstre er annerledes og om det er noen innovative hemmeligheter knyttet til dem ;-)

    SvarSlett
  2. Takk for det!

    Vi er iført helt nye skidresser. De er helt nye og ganske så fine etter min mening :-) Nesten litt retrostil over dem!

    SvarSlett
  3. Ser nesten ut som om man har sørgebånd på armene... :)

    SvarSlett
  4. Heihei!

    Kjempegøy at du fortsetter å blogge under OL! Veldig spennende å få litt innblikk i hvordan dere har det der borte :) I tillegg skriver du kjempebra - fortsett slik! :D

    SvarSlett